Τετάρτη 12 Μαΐου 2010

Πεζοδρομείται η Βασιλίσσης Όλγας


Mε την πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας που μελετάται από το 2001, την αναβάθμιση της πλατείας Θεάτρου στο ιστορικό και υποβαθμισμένο κέντρο της Αθήνας καθώς και με παρεμβάσεις σε τρεις πλατείες της Αθήνας (Αττικής, Παντελεήμονα, Αγίου Νικολάου) με κριτήριο την ύπαρξη οικιστικού ιστού, ξεκινά το πρόγραμμα αναπλάσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος για το λεκανοπέδιο Αττικής.
 
Με την πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας, ολοκληρώνεται ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας συνολικού μήκους 4 χιλιομέτρων που θα ξεκινάει από το Καλλιμάρμαρο και θα καταλήγει στην Πλατεία Κεραμεικού στο Γκάζι. 

Ο περίπατος αυτός αποτελεί την σπονδυλική στήλη της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων που «παντρεύει» τους έξι σημαντικότερους αρχαιολογικούς πόλους της πόλης: Ολυμπείο, Ακρόπολη, Λόφο Φιλοπάππου, Αρχαία και Ρωμαϊκή Αγορά και τον Κεραμεικό. 

Στόχος μάλιστα είναι η ανάδειξη των αρχαίων που θα βρεθούν από τα έργα εκσκαφών στην περιοχή και τα οποία υπολογίζεται ότι θα καθυστερήσουν την ολοκλήρωση των εργασιών.   

Κυκλοφοριακές αλλαγές και …μποτιλιάρισμα 

Σύμφωνα με την υπουργό κ. Τίνα Μπιρμπίλη, η επικαιροποίηση της μελέτης του έργου ξεκινά την επόμενη εβδομάδα με στόχο η δημοπράτηση να γίνει μέχρι τα τέλη του έτους. Το κόστος του έργου θα ανέλθει στα 4 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από τα Περιφερειακά Προγράμματα. 

Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον κυκλοφοριακό χάρτη της Αθήνας και φυσικά περισσότερη κίνηση στις οδικές αρτηρίες στις οποίες θα διοχετευτεί η κίνηση των οχημάτων. 

Σύμφωνα με τις κυκλοφοριακές μελέτες που έχει εκπονήσει η «Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις ΑΕ» που έχει στην ευθύνη της τα σχετικά έργα, στην περιοχή υπάρχουν τρεις γραμμές αστικής συγκοινωνίας που μελετάται προς πια κατεύθυνση θα οδηγηθούν. 

Η κ. Μπιρμπίλη τόνισε ότι πουθενά στο κόσμο οι πεζοδρομήσεις δεν δημιουργούν «νεκρές» πόλεις αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι αστικές συγκοινωνίες μπορούν να παραμείνουν ως έχουν, μέχρι να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις. 

Εξετάζεται εναλλακτική διαδρομή προς την Ριγίλλης ενώ σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία των ΙΧ σχεδιάζεται να εκτραπούν προς τις οδούς Αρδητού-Β. Κωνσταντίνου-Ρηγίλλης. Τα στοιχεία πάντως που υπάρχουν αναφέρουν ότι τα τελευταία χρόνια η κυκλοφορία των οχημάτων στην Β. Όλγας έχει περιοριστεί από τα 46.000 οχήματα ημερησίως στα 20.000.          

Πλατεία Θεάτρου 

Η δεύτερη μεγάλη παρέμβαση αφορά την Πλατεία Θεάτρου (πίσω από το Δημαρχείο) με την οποία το ΥΠΕΚΑ, ξεκινά μία σειρά δράσεων για το υποβαθμισμένο και γκετοποιημένο ιστορικό κέντρο της πόλης. 

Η αρχή γίνεται με την πεζοδρόμηση των οδών Πλατεία Θεάτρου και Διπλάρη με σκοπό να δημιουργηθεί στην περιοχή ένα δίκτυο πεζόδρομων, δίνοντας έμφαση στην οδό Μενάνδρου που ενώνει την πλατεία Θεάτρου με τη νέα πλατεία που δημιουργεί ο Δήμος της Αθήνας κατεδαφίζοντας το κτίριο του ΝΑΤ στη συμβολή με την οδό Ξούθου.  

Ωστόσο επειδή η περιοχή είναι κέντρο μεταναστών, πορνείας, εγκληματικότητας και ναρκωτικών απαιτείται η συνεργασία και των συναρμόδιων υπουργείων ώστε το πρόγραμμα να μπορέσει να πετύχει. 

Ήδη λειτουργεί διυπουργική με την συμμετοχή των υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Υγείας. Το ΥΠΕΚΑ προωθεί αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ιδεών για την ανάπλαση της πλατείας Θεάτρου.    
Παράλληλα σχεδιάζει μέτρα και για την περιοχή του εμπορικού κέντρο που αποκαλείται «Γεράνι» και περικλείεται από την Ομόνοια  και τις οδούς Αθηνάς-Ευριπίδους, Επικούρου-Πειραιώς. 

Στο πλαίσιο αυτό θα ξεκινήσει ένα ερευνητικό πρόγραμμα με τη συμμετοχή επιστημόνων και πολιτών που διαμένουν ή έχουν καταστήματα στην περιοχή, προκειμένου να υπάρξει μια πλήρης χαρτογράφηση της περιοχής και να γίνει σύνταξη προδιαγραφών για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό της.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...