Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Πενταπλάσια από ό,τι πιστευόταν η διαρροή πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού


Πολύ χειρότερη από ό,τι είχε αρχικά εκτιμηθεί αποδεικνύεται η διαρροή πετρελαίου από τη βυθισμένη εξέδρα άντλησης στα ανοιχτά της Λουιζιάνας, γεγονός που εντείνει τους φόβους για περιβαλλοντική καταστροφή στον Κόλπο του Μεξικού. Η κηλίδα αναμένεται να φτάσει την Παρασκευή στο ευαίσθητο στο δέλτα του Μισισιπή.
Αν και αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι από την υποβρύχια γεώτρηση της εξέδρας, που βυθίστηκε την περασμένη Πέμπτη, διαρρέουν περίπου 1.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα, η Ακτοφυλακή ανακοίνωσε ότι η διαρροή από το βυθό φτάνει τα 5.000 βαρέλια.
Δηλώσεις για το θέμα έκανε το απόγευμα της Πέμπτης ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα διαθέσει «κάθε διαθέσιμο πόρο» για τη διαχείριση της κρίσης, επισημαίνοντας όμως ότι η εταιρεία BP, η οποία μίσθωνε την πλατφόρμα, «είναι τελικά υπεύθυνη για την κάλυψη του κόστους».
Η πολιτεία της Λουιζιάνα, της οποίας οι υγρότοποι αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη απειλή, κηρύχθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Το πολέμικό ναυτικό στέλνει σκάφη για να συνδράμουν την επιχείρηση απορρύπανσης, ενώ σε επιφυλακή βρίσκονται η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Ασφάλειας, καθώς και τα υπουργεία Εσωτερικών και Εσωτερικής Ασφάλειας.
Ο Ομπάμα επισήμανε ότι το συμβάν θα μπορούσε να επηρεάσει την ευρύτερη πολιτική για τις υπεράκτιες πλατφόρμες πετρελαίου, στις οποίες θα γίνουν άμεσα νέες επιθεωρήσεις.
Δύσκολη επιχείρηση
Εξετάζοντας εκ νέου τα δεδομένα από την εναέρια παρακολούθηση της κηλίδας και σε συνδυασμό με άλλα στοιχεία, η Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA) αναθεώρησε τις εκτιμήσεις της για το μέγεθος της κηλίδας. Η πετρελαιοκηλίδα καλύπτει πλέον περισσότερα από 70.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
Τα τηλεχειριζόμενα βαθυσκάφη της BP απέτυχαν να κλείσουν μια βαλβίδα στο βυθό του Κόλπου, σε βάθος 1.500 μέτρων, ώστε να σταματήσουν το πετρέλαιο που αναβλύζει.
Η κάλυψη της οπής με έναν μεταλλικό θόλο, από τον οποίο θα μπορούσε στη συνέχεια να απαντληθεί το πετρέλαιο, θα απαιτούσε τουλάχιστον δύο ακόμα εβδομάδες, ενώ για την οριστική επίλυση του προβλήματος οι εργασίες θα μπορούσαν να διαρκέσουν μήνες.
Το συνολικό κόστος εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ξεπεράσει το ένα δισ. δολάρια.
Την Τετάρτη, και ενώ η κηλίδα είχε αρχίσει να πλησιάζει κοντά στις ακτές της Λουιζιάνας και της Φλόριντας, οι Αρχές άρχισαν τις προσπάθειες να περιορίσουν την κηλίδα με ελεγχόμενη καύση. Ειδικά σκάφη συγκέντρωσαν μάζες παχύρρευστου πετρελαίου που επέπλεε στο νερό και έβαλαν φωτιά για μία ώρα, σε μια επιχείρηση που αναμένεται να συνεχιστεί το επόμενο διήμερο.

Η μέθοδος της ελεγχόμενης καύσης δεν έχει καλά αποτελέσματα σε κάθε περίπτωση (αυτό εξαρτάται από τους ανέμους και τον κυματισμό) και προφανώς παράγει μεγάλες ποσότητες τοξικού καπνού. Ακόμη, δεν είναι σαφές τί επιπτώσεις έχει στη θαλάσσια ζωή.

Όπως προειδοποιούν οι μετεωρολόγοι, οι άνεμοι μπορεί να φέρουν την κηλίδα στις ακτές μέχρι το βράδυ της Παρασκευής.

Από την έκρηξη που σημειώθηκε την Τρίτη 20 Απριλίου αγνοείται η τύχη 11 εργαζομένων που επισήμως πλέον θεωρούνται νεκροί ενώ δεκάδες άλλοι τραυματίστηκαν. Η εξέδρα βυθίστηκε φλεγόμενη την περασμένη Πέμπτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...