Γάλα γαϊδούρας, χειροποίητα μπισκότα, σουβλάκια και δείγματα μουσακά ζητούν εταιρείες από όλο τον κόσμο να αγοράσουν από την Ελλάδα. Τα συγκεκριμένα «αιτήματα» εκδηλώθηκαν μέσω της Global FoodBank (Παγκόσμια Τράπεζα Τροφίμων), μιας πλατφόρμας συλλογής και παροχής πληροφοριών στο Ιντερνετ που δημιούργησαν τρία αδέλφια προσπαθώντας να βρουν λύσεις ταυτόχρονα σε δύο προβλήματα: αυτό της διάθεσης των ελληνικών αγροτικών προϊόντων και της δικής τους ανάγκης ευρέσεως εργασίας.
«Είναι φανερό ότι το παιχνίδι παίζεται πλέον σε άλλο επίπεδο σε όλους τους χώρους. Δεν μπορεί να μιλάμε για παγκόσμιες χρηματαγορές και εσύ να περιμένεις να πουλήσεις το προϊόν σου στον μανάβη του χωριού» λέει ο 27χρονος Χρήστος Βούλγαρης, ένας εκ των τριών της Global FoodBank.
Γιατί όμως πρόκειται; «Είναι ένα σύστημα με το οποίο από τη μία συνδέονται περισσότερες από 40.000.000 επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο και από την άλλη μπορούν να συνδεθούν οι Ελληνες αγρότες. Οι εταιρείες μέσω του συστήματος ζητούν προϊόντα και αντίστοιχα οι αγρότες παρέχουν πληροφορίες για τα προϊόντα τους, τις ποσότητες που θα ήθελαν να πουλήσουν και τις τιμές», εξηγεί ο Χρήστος Βούλγαρης. Εταιρείες τροφίμων, εισαγωγικές εταιρείες, ξενοδοχεία, εστιατόρια, αλλά και εταιρείες βιοκαυσίμων και καλλυντικών από την Ευρωπαϊκή Ενωση, τις ΗΠΑ, τη Σαουδική Αραβία, την Κίνα, τη Μαλαισία, τη Νότιο Αφρική και αλλού βρίσκονται ήδη συνδεδεμένες με το συγκεκριμένο σύστημα.
Η ομάδα της Global FoodBank χρειάστηκε περισσότερο από 1,5 χρόνο για να συγκεντρώσει πληροφορίες και να «τσεκάρει» την ύπαρξη και την αξιοπιστία όλων των εταιρειών που έχουν εγγραφεί. «Ελέγχουμε τα στοιχεία των εταιρειών, αν είναι εγγεγραμμένες στο επιμελητήριο της κάθε χώρας, ποιος είναι ο κύκλος εργασιών τους κ.ά.», εξηγεί ο Χ. Βούλγαρης, έτσι ώστε όποιος αποφασίσει να πουλήσει να γνωρίζει ότι απευθύνεται σε αξιόπιστο αγοραστή. «Επίσης, σε κάθε παραγγελία που θα γίνει έχουμε εξασφαλίσει πώς θα γίνει η μεταφορά και η πληρωμή», προσθέτει.
Ηδη από την πλευρά των εταιρειών υπάρχουν τα πρώτα «αιτήματα». Μάλιστα οι δημιουργοί της Global FoodBank, προκειμένου να πείσουν τους εν δυνάμει ενδιαφερόμενους ότι το σύστημα λειτουργεί έχουν αναρτήσει στην ιστοσελίδα 4epohes ένα «δείγμα» όσων ήδη έχουν ζητηθεί από κάποιες επιχειρήσεις.
Τι προϊόντα ζητάνε Εκτός από τα προαναφερθέντα «παράξενα» προϊόντα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και για τα συμβατικά ελληνικά προϊόντα, κρασιά, λάδια, μέλια, γλυκά κουταλιού, χυλοπίτες, αποξηραμένα φρούτα, βότανα και μπισκότα. «Από την Κίνα ζητάνε τοματοπολτό και χυμούς ροδάκινο. Ενα πολυτελές ξενοδοχείο στο Ντουμπάι θέλει να προσφέρει ελληνικό πρωινό και μας ζήτησε χειροποίητα κουλουράκια», λέει ο Χ. Βούλγαρης. Φυσικά όλα τα προϊόντα πρέπει να είναι συσκευασμένα και να συνοδεύονται από τα ανάλογα πιστοποιητικά. Σύντομα, όταν το σύστημα θα λειτουργεί online, οι εταιρείες θα μπορούν να «δουν» το προϊόν που θα προμηθευτούν.
Εδώ και ένα περίπου μήνα που έχει τεθεί σε λειτουργία η Global FoodBank φάνηκε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά αγροτών και συνεταιρισμών. Οσοι θελήσουν να δοκιμάσουν την τύχη τους στις διεθνείς αγορές, δεν χρειάζεται καν να είναι εξοικειωμένοι με το Διαδίκτυο. Μπορούν να ενημερώνονται μέσω SMS ή να λαμβάνουν εβδομαδιαία ενημέρωση μέσω ταχυδρομείου. Για να μπορούν να έχουν βέβαια πληροφόρηση θα πρέπει να πληρώσουν συνδρομή, το ύψος της οποίας δεν έχει ακόμα καθοριστεί. Η ιδέα και η διαδικασία της Global FoodBank έχει κατοχυρωθεί σε εταιρεία των ΗΠΑ και οι τρεις συνεργάτες έχουν ακόμα πολλά σχέδια, εφόσον το πρώτο βήμα πάει καλά. «Ασφαλώς θα υπάρξουν δυσκολίες», παραδέχεται ο Χρήστος, αλλά είναι αισιόδοξος «ότι η ιδέα θα δουλέψει».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!