Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

Green Marketing: From Corporate, to Brands


Το «πράσινο» Μάρκετινγκ δεν έχει πια να κάνει μόνον με δράσεις CSR και «πράσινα» εταιρικά credentials. Τάσεις από το εξωτερικό, δείχνουν μετακίνηση του ενδιαφέροντος των πολιτών από το πόσο «πράσινη» είναι μία εταιρεία, στο κατά πόσο μπορεί να βοηθήσει τους ίδιους στην υιοθέτηση ενός αειφόρου τρόπου ζωής, μέσα από τα προϊόντα της. Η τάση του green λοιπόν μεταφέρεται από το Corporate στο Brand Marketing, ανοίγοντας νέες προοπτικές, τόσο για την προϊοντική καινοτομία, όσο και για τις διαδικασίες της επικοινωνίας και του CSR.

Ίσως η ορθότερη προσέγγιση, να είναι ότι μιλάμε πια όχι μόνο για Green Marketing, αλλά συνολικά για Sustainable Marketing.

Όπως διαβάζουμε στο www.businessgreen.com, ειδικοί του Μάρκετινγκ σε πρόσφατο συνέδριο στο Λονδίνο, διατύπωσαν την άποψη ότι τα επόμενα χρόνια θα πραγματοποιηθεί στροφή στις περιβαλλοντικές διαφημιστικές και επικοινωνιακές στρατηγικές των εταιρειών.

«Οι καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται πια για το πόσο πράσινη εταιρεία είσαι», λέει η Solitairre Townsend, ιδρύτρια της εταιρείας Futerra που εξειδικεύεται σε «sustainable communications».«Θέλουν να ξέρουν πώς θα βοηθήσεις τους ίδιους να είναι πιο πράσινοι... η ενσωμάτωση της αλλαγής στη συμπεριφορά των πελατών, θα έχει διαρκώς αυξανόμενη σημασία για τις μάρκες».

Ο Giles Gibbons, ιδρυτής της Good Business εταιρείας συμβουλευτικής, συμφωνεί ότι το Green Marketing μπαίνει πια σε μία νέα φάση, όπου τα περιβαλλοντικά credentials των προϊόντων θα παίζουν όλο και περισσότερο κεντρικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο προωθούνται.

«Σήμερα θεωρείται αδιανόητο το λανσάρισμα νέων προϊόντων χωρίς περιβαλλοντικά credentials», λέει ο ίδιος, προβλέποντας ότι το 2010 είναι η χρονιά του Green Marketing. «Είδαμε μέχρι και τη Ferrari να λανσάρει πρόσφατα το πρώτο της αυτοκίνητο με πράσινα διαπιστευτήρια. Μπορεί αυτό από κάποιους να θεωρηθεί... greenwashing, όμως σηματοδοτεί το βαθμό στον οποίο το Green Marketing γίνεται πια mainstream».

Προσθέτει επίσης ότι πολλές καμπάνιες Green Marketing είναι πιθανόν να λανσαριστούν το επόμενο διάστημα. Πολλές εταιρείες καθυστέρησαν σχετικές ενέργειες λόγω της οικονομικής κρίσης, όμως ενθαρρύνονται τώρα να προχωρήσουν από δεδομένα που δείχνουν ότι η δαπάνη σε περιβαλλοντικά προϊόντα και υπηρεσίες συνεχίζει ανοδικά, αψηφώντας την ύφεση. Πιστεύει επίσης ότι ο κύριος όγκος τέτοιων νέων επικοινωνιακών ενεργειών θα αφορά περισσότερο σε συγκεκριμένα προϊόντα, παρά στην περιβαλλοντική επίδοση των εταιρειών.

«Πόσες φορές δεν ακούτε εταιρείες να λένε ότι κάνουν όλα αυτά -πράσινες δράσεις- αλλά δεν κερδίζουν πόντους στο μυαλό του καταναλωτή; Αυτό συμβαίνει διότι ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος για να κάνετε Green Marketing, είναι μέσω του Brand και όχι του Corporate Marketing».

Η αύξηση των ενεργειών Green Marketing είναι μοιραίο να προκαλέσει και αύξηση των κατηγοριών για green washing, εκ μέρους των περιβαλλοντικών οργανώσεων.

Ο Alan Knight, σύμβουλος του Virgin Group, αναφέρεται σε ένα αποτελεσματικό πρότυπο, σύμφωνα με το οποίο μπορεί να μετρηθεί το κατά πόσο μία μάρκα είναι «ένοχη» για greenwashing. Προτείνει στα στελέχη να κρίνουν την αειφορία μιας μάρκας θέτοντας το ερώτημα εάν αυτή βοηθάει ή παρεμποδίζει την πρόοδο προς έναν κόσμο στον οποίο το 2050 εννέα δισεκατομμύρια άνθρωποι θα μπορούν να απολαμβάνουν ένα καλό επίπεδο ζωής, χωρίς αυτό να σημαίνει επικίνδυνες κλιματικές αλλαγές, ή έναν πληθυσμό «χοντρό και καταθλιπτικό...».

Οι ειδικοί έθεσαν ακόμη το θέμα της ανάγκης για αυστηρότερα μέτρα του κράτους έναντι των φαινόμένων greenwashing.

«Πράσινα» λανσαρίσματα
Ιδιαίτερη δραστηριότητα στο λανσάρισμα προϊόντων με οικολογικό προφίλ, επιδεικνύει ο κλάδος των απορρυπαντικών. Πρόσφατα, η Colgate Palmolive λάνσαρε τη νέα σειρά NaturaVerde, των προϊόντων Azax, Soupline και Palmolive, με στόχο να προσφέρει καθαριστικά, μαλακτικά ρούχων και απορρυπαντικά πιάτων που συνδυάζουν την αποτελεσματικότητα με ενεργά συστατικά φυτικής προέλευσης, αρώματα με αιθέρια έλαια, βιοδιασπώμενη σύνθεση και 100% ανακυκλώσιμο μπουκάλι. Στόχος είναι η φροντίδα σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος.

Επίσης μέσα στο 2010, η σειρά Trylet διευρύνθηκε με τα Trylet Nature, μία νέα σειρά υγρών για τα πιάτα, που περιέχει βελτιστοποιημένο συνδυασμό καθαριστικών φυτικής προέλευσης, πλήρως βιοδιασπώμενων, ώστε να μην επιβαρύνεται το υδάτινο περιβάλλον.
Marketing Week (T. 1292)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...