Κήρυξη πολέμου κατά του σιδηροδρόμου, θεωρούν οι Οικολόγοι Πράσινοι το νομοσχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση για τον ΟΣΕ, όπως τεκμηριώνουν στις αναλυτικές παρατηρήσεις που κατέθεσαν σήμερα στην επίσημη διαβούλευση.
Η πρόβλεψη για «αλλαγή χρήσης σιδηροδρομικών ακινήτων», η μαζική μεταβίβαση στο Δημόσιο της σιδηροδρομικής υποδομής και των υπόλοιπων ακινήτων του ΟΣΕ, ο περιορισμός κρίσιμων ειδικοτήτων προσωπικού και ο οικονομικός στραγγαλισμός της ΤΡΕΝΟΣΕ που οδηγούν σε αναγκαστικό κλείσιμο το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου, προδιαγράφουν ένα τοπίο όπου οι οδικές μεταφορές θα αποτελούν μονοπώλιο και σιδηρόδρομος θα υπάρχει σχεδόν μόνο στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο αυτό, η αναβολή της ανακοίνωσης των γραμμών που καταργούνται και αποξηλώνονται, αποτελεί φθηνό επικοινωνιακό τέχνασμα για να περιοριστούν οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών και να μετατεθούν για μετά τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές.
Σε σχετική δήλωσή του, ο εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων Γιάννης Παρασκευόπουλος σημείωσε:
«Αν ο Χαρίλαος Τρικούπης έμεινε στην ιστορία ως θεμελιωτής των ελληνικών σιδηροδρόμων, οι κκ. Παπανδρέου και Ρέππας θα μείνουν ως οι άνθρωποι που ξήλωσαν ακόμη και τις ράγες για να πουλήσουν οικόπεδα. Τώρα που η χρήση του ΙΧ είναι πια ακριβή και τα εισοδήματα μειωμένα, ο σιδηρόδρομος αποτελεί διέξοδο και όχι πολυτέλεια.
Χρειάζεται όμως μια θαρραλέα πολιτική που να κάνει το τρένο πραγματικά ανταγωνιστικό και να το αναβαθμίσει σε κορμό των χερσαίων μεταφορών για μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις. Κάτι τέτοιο απαιτεί πάντως πολιτική βούληση που ούτε η σημερινή κυβέρνηση ούτε οι προκάτοχοί της είχαν ποτέ.
Με μισές αλήθειες για τα ελλείμματα, και με παραπλανητικά στοιχεία, δεν εξυγιαίνεται ο ΟΣΕ. Εξυπηρετούνται μόνο τα συμφέροντα των οδικών μεταφορών, που θα εγκλωβίσουν τους πολίτες σε ένα επικίνδυνο και πανάκριβο μονοπώλιο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!